0
Unique selling points
Gratis fragt v. køb over 750kr. / Køb og afhent i butik
Kundeservice
86120180
KL. 10-17 MAN-FRE

Warning message

The subscription service is currently unavailable. Please try again later.

Få et stabilt blodsukkerniveau med 32Gi

Løber du lange ture (ture på over 1,5 timer), så er det fornuftigt at indtage noget energi undervejs, både for at optimere træningen ved at du ikke mister ydeevne undervejs, men også for at minimere restitutionstiden efter træning. Der er mange energimærker på markedet. 32Gi er ét af de mest anerkendte herhjemme pga. deres unikke egenskaber ift. både virkning, indpakning og smag. Læs om de forskellige produkter her.

32GI's energiprodukter tager udgangspunkt i, at vi alle er født med store, naturlige energidepoter i kroppen, som vi kan bruge af, når vi er ude og løbe. Disse depoter er uden tvivl den mest effektive energikilde overhovedet. Men det er ikke altid lige let at tære af fx fedtdepoterne, særligt ikke, hvis kroppen ikke er trænet i det. Det kræver derfor stor viden at producere energiprodukter, der kan understøtte kroppens naturlige depoter, så man undgår at overfylde kroppen med kulhydrater, så blodsukkeret banker op og ned hele vejen igennem løbeturen.

Hemmeligheden er et lavt glykæmisk indeks

32GI anvender et kulhydrat (isomaltulose) med en utrolig lang holdbarhed og med et lavt glykæmisk indeks, hvilket gør, at blodsukkeret ikke stiger lige så voldsomt som med en vanlig gel, og holder dermed i længere tid. Derudover er det ikke nødvendigt, at indtage ret mange enheder (gels fx), da energien holder i længere tid end med vanlige geler. Det giver et meget stabilt blodsukkerniveau, hvor man tillige undgår de store udsving, samt de klassiske maveproblemer og svimmelhed undervejs på løbeturen.

Gels, der genialt lette at håndtere

De fleste løbere, der har prøvet at indtage en gel på en løbetur, kender til, hvor klistrede fingre man kan få sig, når man stakåndet prøve at sprøjte den klistrede masse i munden. Det er slut nu!

32Gi geler

Produkterne fra 32GI er intet mindre end banebrydende og geniale i håndteringen.

32Gi's geler kan meget nemt åbnes med én hånd - den knækkes meget let på midten ved et tryk med pege- og tommelfinger. Den tyktflydende masse kan så let sprøjtes i munden, og indpakningen kan stikkes i lommen uden videre svineri. Se hvordan i videoen her (youtube link):

At gelen så holder 45. min gør, at du ikke behøver mere end et par stykker på de lange ture. Og så smager de godt og fylder ingenting!

Chews

Chews er et helt fantastisk produkt for dig, der ikke er synderlig begejstret for konsistensen af en gel.

32Gi Chews

En pakke chews består af fire små, lettyggelige vingummier på i alt 50 g (138 kcal og 34 g kulhydrat), der svarer til energiindholdet i to bananer og det samme i blodsukker-respons.

Den bedste måde at indtage disse chews på er ved at tage en chew hvert 30. minut. Det lyder ikke af meget, men det er nok for langt de fleste - prøv det selv af på en træningstur.

Disse chews er så smarte, at smeltepunktet ligger på hele 90 grader celsius, og du kan derfor tage vingummierne ud af indpakningen inden løbeturen og lægge dem i en lomme. De bliver ikke klistrede, fylder ingenting og smelter ikke undervejs - det er genialt!

Race tabs

Race Tabs er energidrik på tablet-form. Et godt energivalg for dig, som gerne vil holde dit væske- og energiindtag adskilt, så du spiser disse tabs og drikker vand ved siden af. Det er en meget enkel og bekvem måde at indtage sin energi på, og gør det lettere at overskue sit reele væske- og energiindtag, når disse ikke er blandet sammen.

32Gi Race Tabs

Tabletterne kommer i et rør med 10 stk. á 5g.

De er utrolig lette at tygge og sluge, og efterlader ikke rester i munden. Det anbefales, at man tager 1-2 tabletter hvert 20. minut, så et rør rækker ca. 2 timer. 

Stabilt energiindtag på de lange distancer

Vi har i samarbejder med 32Gi og Mark Wolff, ernæringsekspert, elitetræner og grundlægger af energiproducenten 32Gi, skrevet en artikel om, hvordan du "spiser dig maratonklar", med guidelines til både før, under og efter løbet. Den artikel finder du her.