0
Unique selling points
Gratis fragt v. køb over 750kr. / Køb og afhent i butik
Kontakt online
86120180
KL. 10-17 MAN-FRE

Blog: Jeg er træt af de samme ruter. Hvad gør jeg?

Jeg tror, at mange kender det. Ikke nok med, at det er koldt og regnfuldt, så skal man også ud på den samme løberute, man har været på så mange gange. Ruten hvor man ikke engang behøver kigge på uret for at vide, hvor langt man er kommet. Ruten hvor de ellers fede omgivelser er blevet kedelige. Hvad gør jeg, når jeg har ramt løberutemuren – når jeg efterhånden ikke kan finde på flere? Det kommer jeg ind på i denne blog.

Det umiddelbare svar er jo at finde nogle nye. Surprise. Den har de fleste luret. Jeg har personligt boet seks år i Valby lige uden for København, så jeg synes mildt sagt, at jeg har set det meste af omgivelserne i og omkring Københavnsområdet efterhånden.

Hvorfor så ikke bare et andet sted hen? Det spørgsmål får man tit, synes jeg. Og det kan jeg også godt lide at gøre, men mange af mine løbeture skal af praktiske årsager helst starte og slutte ved min hoveddør. Det er også en af årsagerne til, at jeg godt kan lide at løbe – det er nemt. På med skoene og ud ad døren, så er jeg i gang med min træning.

Så hvad gør jeg, når jeg synes glæden ved mine løberuter så småt dør hen? Jeg synes, der er nogle meget gode muligheder, så man hverken behøves at køre 30km. væk eller opfinde den dybe tallerken.

Løberen

1. Skift mellem dine omgivelser

Er man, som jeg, typen, der bor i byen, men ikke langt fra natur, så gør jeg det, at jeg sværger til at løbe i byen, når mine ruter i den ellers flotte natur bliver trivielle. Jeg elsker at løbe i naturen, hvor især Valby Parken er et fremragende sted at løbe. Nogle gange har man bare brug for at savne det lidt. Og så tager jeg fx en uge kun med løbeture inde i byen. Jeg er tilpas storbyrotte til, at jeg også elsker at løbe rundt blandt de store bygninger og trafikerede cykelstier, men efter en uge savner jeg mine ture langs vandet i Valby Parken. Der er også alpakaer, der går frit rundt. Det er hyggeligt.

2. Se hvor du ender

Et andet rigtig godt tip (hvis jeg selv skal sige det) er at snøre skoene og løbe ud ad døren uden nogen plan. Det kan godt være, at det er de samme steder, du kommer hen, men hvis du ikke på forhånd har planlagt distance, rute og tempo, så kommer alt jo som en overraskelse – og det er sgu da meget skæg at blive overrasket over sig selv. Selvom jeg synes, jeg kender Valby og omegn ganske godt, kommer jeg tit forbi stier og steder, jeg ikke har set – eller måske jeg bare ikke har set på den måde. Det er for mig en god måde at bevare motivationen og ikke gennemgå hele ruten i hovedet, før jeg overhovedet er kommet afsted.

Løberen12

3. Tving en løbemakker eller to med på tur

Jeg kan faktisk rigtig godt lide at løbe alene og få lidt ro i hovedet på den måde. Men de bedste løbeoplevelser jeg har haft, har trods alt været sammen med andre. Har du en kæreste, ven, nabo, familiemedlem, you name it, så få vedkommende med – måske på cykel ved siden af, hvis løb ikke lige er sagen for dem. Så har jeg i hvert fald gode erfaringer med, at det næsten bliver ligegyldigt, hvor jeg løber. Jeg vil måske endda sige, at jeg helst vil løbe min ellers trivielle rute, så jeg kan fortælle, hvorfor jeg blev glad for den i første omgang. Og vise, hvor god jeg er til at lave løberuter!

Det er altid individuelt, hvad der fungerer for os løbere, men jeg tror, vi alle kender til at være træt af de samme løberuter. For mange er det for nemt bare at sige: ”Så løb et andet sted hen”. Som om man ikke havde tænkt på det. Jeg tror næppe, at jeg er den eneste, der af flere årsager helst løber hjemmefra, så måske I med denne blog har fået lidt inspiration.Ellers har I spildt lidt af jeres tid ved at være nået helt hertil – og det håber jeg ikke.