0
Unique selling points
Gratis fragt v. køb over 750kr. / Køb og afhent i butik
Kontakt online
86120180
KL. 10-17 MAN-FRE

Min motivation for at bruge et løbeur

På denne side har vi samlet alle jeres fantastiske motivationsråd for at bruge et løbeur. Der eksisterer oceaner af muligheder for at optimere sin træning med sit løbeur - meningen med denne side er, at du bliver inspireret af, hvordan andre bruger sit ur til sin træning, så du måske kan udforske nye muligheder?

Lad dig inspirere af andres historier og motivation. God læselyst!

Se alle vores løbeure fra GARMIN her.

På Facebook og Instagram har I været søde til at komme med jeres årsager til at bruge et løbeur. Vi har samlet nogle af dem på denne side, hvor I kan blive inspireret af hinanden - måske du finder en ny måde at bruge dit ur på?

Det kan være alt fra at komme hjem til konen i ordentlig tid til at kortlægge din orienteringsrute. Bliv klogere herunder!

Anders Fraulund: "Jeg kan huske, da jeg begyndte at løbe, hvordan jeg startede et stopur på telefonen, når jeg løb afsted, og så stoppede så snart jeg kom hjem. Så målte jeg ruten på nettet, når jeg kom hjem. I dag ville jeg slet ikke kunne klare mig uden uret. Jeg kan bruge ret lang tid på at sidde og kigge og nørde med mine løbeture på Garmin Connect."

Peter Schaarup: "For at holde hastigheden neden og tracke min km ... har tendens til at bare presse på uden ur."

Line Busk Fischer: "Helt sikkert en motiverende faktor med et løbeur, samtidig med det giver faste gode rammer, når man opretter et løbeprogram."

Nicholai Neergaard: "Hvis ikke en løbetur er registreret på Garmin Connect, har den jo aldrig fundet sted."

Thomas Uhlemann: "Til at se, hvor og hvordan jeg har løbet på et orienteringsløb. Og lægge mit spor op på o-track, så jeg kan sammenligne med andre, som har løbet samme bane. Det kan man lære meget af."

Leif Praastrup: "GPS. Slår ruten op på skærmen"

Lars Odyja Pedersen: "Bruger mit ur til at holde øje med pace, så jeg ikke løber for hurtigt, når jeg løber langt. Bruger det også til motivation undervejs... Når hjernen siger, at det er hårdt, kan jeg se på pulsen, at jeg vist bare skal tage mig samme og pushe på gennem "øv-fasen"".

Solvejg Mikkelsen: "Jeg bruger det til at se, hvor lang mine løbe & gåture bliver. Samt som skridttæller hver dag på jobbet."

Pernille Rasmussen: "Jeg bruger løbeur til at se distancen. Og mine kalorier. Jeg vil ikke undvære et løbeur."

Nikolaj Petersen: "Distance pr. tur og for at holde nogenlunde styr på, hvor ofte jeg træner."

Finn Jørgensen: "Distance og tid samt til at holde øje med, hvordan min puls reagerer på min træning, da jeg som regel giver den en god gang gas.. har fået besked på overtræning flere gange, hvilket jeg syntes er en yderst vigtig besked at få i tide, så man bedre kan tilrettelægge næste tur. Garmin FR 235"

Kenneth Grimstrup: "Jeg bruger mit for at holde en passende fart, når jeg løber alene."

Tina Lind Nielsen "For at holde styr på pace og distance, og så jeg kan se, om der sker nogen forbedringer med formen."

Roland Pedersen: "Til hverdag tælles skridt, når jeg løber kun til distancen."

Tommy Lillelund Ovesen: "Jeg bruger hovedsageligt mit Forerunner 235 til at registrere mine løbeture..."

Linda Bay: "Til at "sige til" ift. intervaller, når jeg løber.... Ellers ikke..."

Heidi P. Andersen: "Forbedringer og at jagte nye årsrekorder"

Pernille Runoberg Lind: "For at holde øje med min hastighed, specielt når det løbes intervaller alene."

Andreas Skjæmt Andersen: "Jeg bruger det for at holde styr på mine løbe-gå perioder, planlægge ruter hjemmefra samt at huske ruter og lige tjekke, at pulsen blev holdt nogenlunde, hvor jeg gerne ville have den."

Jerry Fogh: "Så jeg ikke kommer for sent hjem og får skældud af lillemor... Og så registrerer jeg min træning, og sikrer mig, at min puls er i de rette zoner. Derudover hjælper det jo også med at tælle højdemetre."

juliabs79: "Tid og distance ved alm. løb. Men lige så meget for at kunne se vejvalg (og fejl) ved orienteringsløb."

annemetteabplanalp: "Så jeg kan se mine vejvalg til orienteringsløb og sammenligne med andre bagefter"